O nas
Kim jesteśmy i czym się zajmujemy?
Centrum Terapii i Rozwoju SiLab powstało z myślą o dzieciach, młodzieży i ich rodzinach oraz osobach dorosłych potrzebujących opieki terapeutycznej.
Nasz zespół składa się z ludzi otwartych, kreatywnych i pełnych pasji. Stale podnosimy nasze kwalifikacje co pozwala nam sprostać najtrudniejszym wymaganiom terapeutycznym.
W związku z tym, że łączymy w naszym podejściu wiele form, technik pracy terapeutycznej jesteśmy w stanie dobrać metody pracy zgodne z wymaganiami naszych pacjentów.
Poznaj nasz zespół
mgr Katarzyna Wasilewska–Pawlak
pedagog specjalny, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta ręki, kynoterapeuta,
nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, założyciel Centrum terapii i rozwoju Si-Lab
Jestem absolwentką Kujawsko Pomorskiej Szkoły Wyższej na kierunku pedagogika o specjalności edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna, ukończyłam również studia licencjackie na kierunku pedagogika rewalidacyjna – oligofrenopedagogika oraz edukacja przedszkolna wczesnoszkolna, studia podyplomowe na kierunku integracja sensoryczna wraz z kursem Io i IIo oraz studia podyplomowe pedagogika specjalna z oligofrenopedagogiką.
Swoją pracę z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z autyzmem, zespołem Aspergera i innymi trudnościami rozwojowymi zaczęłam już na wczesnym etapie studiów. Swoje kompetencje zdobywałam w Ośrodku rehabilitacyjnym „Neuron”, WTZ „ Wiatrak ”, Zespole Szkół nr 31 specjalnych. Otrzymałam tam dużo cennych wskazówek, a trudności z jakimi trzeba było mi się zmierzyć pozwoliły mi na wypracowanie własnych ścieżek terapeutycznych. Miałam okazję nauczyć się pracy z dziećmi zmagającymi się z różnymi wyzwaniami rozwojowymi. Pozwoliło mi to na zdobycie szerokich kompetencji w zakresie pracy terapeutycznej indywidualnej i grupowej. Współpracuję z różnymi placówkami oświatowymi, w obrębie usług terapeutyczno-pedagogicznych. W ostatnich latach zdobywałam doświadczenie jako nauczyciel wspomagający w Anglojęzycznym Przedszkolu Niepublicznym Smyki. Pełniłam tam również funkcję terapeuty oraz nauczyciela w grupie. Brałam udział w projekcie realizującym terapię osób z chorobami otępiennymi w Sue Ryder. Obecnie jestem nauczycielem wspomagającym w Szkole Podstawowej. Jako pedagog specjalny dostrzegam codzienne kłopoty z jakimi muszą zmagać się moi podopieczni w trudach edukacji. Pozwala mi to wskazywać właściwą drogę terapeutyczną innym dzieciom, w taki sposób, aby optymalnie wpłynąć na ich potencjał rozwojowy. Wszystkie moje doświadczenia dały mi możliwości stworzenia miejsca i fantastycznego zespołu terapeutycznego, w którym staramy się zmieniać świat dziecka z niepełnosprawnością.
Posiadam doświadczenie w prowadzeniu terapii indywidualnych, grupowych, prowadzeniu diagnoz integracji sensorycznej, tworzeniu programów terapeutycznych, poradnictwa i konsultacji. Interesuję się zgłębianiem wiedzę na temat terapii manualnych i ich rezultatów. Nieustannie podnoszę swoje kwalifikacje zawodowe uczestnicząc w licznych szkoleniach. W pracy zawodowej kieruję się przekonaniem, iż intensywna praca z dziećmi wspomaga jego rozwój i powoduje nabycie umiejętności do samodzielnego funkcjonowania w dorosłości. Prywatnie mogę powiedzieć, że jestem miłośnikiem zwierząt w szczególności psów.
Ukończone kursy, warsztaty m.in.:
- Trening umiejętności społecznych (TUS) terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu
- Techniki wspierające rozwój dziecka od 3 roku życia
- Aktywność ruchowa dzieci - Batti Strauss cz. 1
- Rewalidacja osób niepełnosprawnych na bazie metod M. Knill & Ch. Knill
- Diagnoza i Terapia Ręki z elem. Dogoterapii
- Kurs Podstawowy Stymulacji Bazalnej
- Kurs Pogłębiający Stymulacji Bazalnej
- MNRI Terapia Neurotaktylna dr Swetlany Masgutovej
- MNRI Integracja Odruchów Dynamicznych i Posturalnych cz. 1
- MNRI Integracja Odruchów Dynamicznych i Posturalnych cz. 2
- MNRI Integracja Odruchów Ustno-Twarzowych
- Kurs Alpakoterapeuty z Certyfikatem
- Kurs Kynoterapii z Certyfikatem
- Kyno/dogoterapia i Integracja Sensoryczna - doskonałe połączenie
- Warsztaty na 4 łapy - czyli 4 różne formy terapii wspierające pracę nauczycieli i terapeutów
- Certyfikat dla przewodnika i psa „Pies towarzyszący - terapia i edukacja”
Roksana Kosecka-Miernik
psycholog kliniczny, terapeuta, coach kryzysowy i trener
Specjalizuję się w terapii dzieci i młodzieży oraz dorosłych. Na co dzień pracuję z dziećmi, młodzieżą i ich rodzicami. Ukończyłam studia na kierunku psychologia na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Szerokie doświadczenie zawodowe zdobyłam w trakcie pracy m.in. w takich instytucjach jak MOPS, PCPR. Swoją karierę rozpoczęłam od pracy w szkole i przedszkolu. Aktualnie współpracuję z przedszkolami i szkołami w których prowadzę terapię psychologiczną dla dzieci objętych wczesnoszkolnym wspomaganiem rozwoju oraz indywidualnym tokiem nauczania oraz prowadzę własny gabinet psychologiczny. Prowadzę zajęcia terapeutyczne z dziećmi i młodzieżą z Zespołem Aspergera i Spektrum Autyzmu. W obrębie moich zainteresowań znajduje się również interwencja kryzysowa, szczególnie ta związana z trudami rodzicielstwa chorego dziecka. Jestem Akredytowanym coachem/mentorem kryzysowym Polskiego Towarzystwa Interwencji i Coachingu Kryzysowego. W ramach coachingu kryzysowego specjalizuje się w pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi, przeżywającymi trudne sytuacje zarówno nagłe, jak i przewlekłe (wypadek, choroba, wypalenie zawodowe, obciążenie stresem, strata - w tym żałoba, rozstanie, rozwód), relacje społeczne i rodzinne. Pomagam młodzieży i dorosłym, których dotykają kryzysy rozwojowe (rola życiowa, oczekiwania społeczne, przełom połowy życia), egzystencjalne (sens życia).
Pracuję również jako trener i coach prowadząc warsztaty i szkolenia dla pedagogów, rodziców i firm. Systematycznie uczestniczę w szkoleniach z zakresu terapii psychologicznej dzieci i młodzieży (głównie w nurcie poznawczo-behawioralnym), aby nieustannie poszerzać i aktualizować swoje umiejętności. Praca z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami, daje mi dużo radości i satysfakcji.
Futrzasta strona naszego zespołu
Mija
Labrador w całej krasie - rozmerdany, radosny i ciągle głodny. Nie przejdzie obojętnie obok żadnej kałuży i cieku wodnego. W pracy urzeka swoją radosną naturą i spokojem. Chętna do pracy z człowiekiem, zrównoważona.
Magma
Niektórzy uparcie nazywają ja Magdą. Ma dużą potrzebę ruchu, uwielbia zabawy grupowe z dziećmi, bieganie i aportowanie to jego ulubione zajęcia. Pies o urzekającym spojrzeniu i podejściu do człowieka. Miłośnik zwłaszcza starszych ludzi, nigdy nie przechodzi obojętnie położy głowę i prosi o głaskanie.
Posiadamy certyfikat „Pies towarzyszący – terapia i edukacja”
nadany przez Stowarzyszenie DoGrzać Serca